Home

KULTÚRA
Novinky a recenzie

ŽLTÝ BALÓNIK

Dňa 29. novembra 1999 sa konala verejná generálka kabaretného predstavenia Žltý balónik v DK Zrkadlový háj v Petržalke. Autorom scenára je Ľubomír Feldek. Predstavenie trvalo 1,5 hod. a predstavili sa v ňom dvaja členovia kapelky Prievan, Ondro Kovaľ a Teo Heriban, programom nás sprevádzali Martin Hudec a Katka Feldeková. Mali pozvaných niekoľko hostí a predstavenie bolo perfektne vypointované. Premiéra bola 3. decembra v DK Ružinov. Martin Hudec odchádza do Austrálie, preto bol vyhlásený konkurz na jeho úlohu. Na predstavení sa zišlo veľa konzervatoristov z hudobno-dramatického odboru, ktorí mávajú podobný úspech v reklamách, divadle a filmoch. Za všetkých spomeniem Ľuboša z reklamy na telefónne karty a Jura z filmu Tu žijú levy s Luckou Vondráčkovou. Jediné, čo možno predstaveniu vytknúť, bola slabá propagácia, čo sa odzrkadlilo na počte predaných lístkov: dva (!). Predstavenie ale videlo oveľa viac ľudí, ktorí sem boli pozvaní...

IMPROLIGA (3.12.1999, PKO, Malá sála)

Opäť jedna skvelá, nie veľmi spropagovaná akcia. Napriek tomu sa po pol hodine do sály nedalo dostať, tak sme skončili v zákulisí. Musím sa priznať, že neviem, kto je organizátorom tejto súťaže. Súťažia tu herecké družstvá (dvaja a viac) v improvizácii. Kto pozná reláciu Ruská ruleta, vie, o čom hovorím. Vylosujú sa témy, družstvo má asi 3 minúty na prípravu trojminútového predstavenia. Porota podľa dosiahnutých bodov vyhlasuje najlepšie družstvo, z toho najlepšieho mužského herca a najlepšiu herečku. Každoročne sa konajú 4 Improligy, takže na konci roka sa určí absolútny víťaz. Víťazom tohto kola sa stalo družstvo Pôvab Daniela Heribana a Tomáša Sotáka, v kategórii herečka to bola konzervatoristka Romana a najlepším hercom sa stal Dano Heriban. Opäť sa tu zišlo veľa konzervatoristov, ktorí prišli podporiť svojich spolužiakov, a veľa známych hercov. Hosť programu bol Jaro Filip.

ROOT (10. decembra 1999, DK Dúbravka)

Výborný metalový koncert. Bratislavou prešla vlna vzrušenia: česká legenda ROOT bude koncertovať u nás! Plagáty ohlasovali vstupné 100,- Sk (čo naozaj nie je na Root veľa), bratislavských Galadriel, trnavských Dysanchely, legendu z Púchova DEMENTOR a Čad. No náladu kazili správy šíriace sa z chorých mozgov, že ROOT neprídu a že Big Boss má problémy. Tieto informácie zapríčinili, že na koncert sa dostavilo asi len 100 fanúšikov. Ďalšia správa bola pravdivá: Galadriel nebudú hrať kvôli zdravotným problémom klávesáka a bubeníka. Narýchlo zozbieraní Dolores boli len slabou náhradou. Zase raz musím vyzdvihnúť kvalitu hudby a koncertu DEMENTORu. Hrali pred ROOT, ktorí boli výborní, čo ani nemusím pripomínať. Okrem malého počtu návštevníkov zradila aj technika. Na začiatku DEMENTORu a ROOTu vypadol hlavný mikrofón. Komu sa nechcelo z tejto situácie plakať, musel sa smiať, pretože to vážne dobre vyzeralo, a dúfam, že sa to Big Boss nedozvie, asi by ho porazilo.

Každý nadáva, že v Bratislave je málo kultúrnych akcií. To vôbec nie je pravda. Problém je to, že keď niekto z hviezd ráči prísť na naše malé Slovensko, všetci „diváci“ sedia na zadkoch doma alebo v krčmách pri pive (to predávajú aj na koncertoch).
Každý deň sa koná nejaká kultúrna akcia, či už divadelné, koncertné alebo iné predstavenie, výstava, predstavenie niektorého z filmových klubov, treba len sledovať letáky, noviny, upútavky, Kam v Bratislave... Keď nemáte chuť vychádzať von medzi ľudí, stačí sa pozrieť do TV programu a pozrieť si kvalitný program. Odporúčam TV inscenácie, dokumenty o filme, fotografiách a podobne, Art spectrum, filmy z filmových klubov... Aha, zabudla som pripomenúť, že keď budete mať chuť pozrieť si takýto film alebo dokument, nepozerajte na programy komerčných televízií, stačí sa pozrieť na ponuku verejnoprávnych televízií, najlepšie druhých programov.

(Martina)

Napíšte Rogerovi

Home